מחשבון

חשיבות רואה חשבון לעסק שלך

תוכן עניינים

בעלי עסקים קטנים רבים אינם מבינים כי קרוב ל- 80% מהעסקים, שנכשלים במהלך 18 החודשים הראשונים, נופלים בגלל ניהול פיננסי לקוי, ולכן לא מפתיע לגלות, שלמעלה מ- 50% מבעלי העסקים הקטנים לא נעזרים בשירותיו של רואה חשבון כלל. אך הנתון המדאיג באמת הוא, שקרוב ל- 30% מהם עוקבים אחר תנועת הכספים של העסק שלהם באמצעות רשומות פשוטות ואקראיות וללא כל אמצעי בקרה ומעקב.

אף על פי שאנו לא מסיקים מכך דבר באשר לפעילות העסקית של העסקים הללו, אנו לא יכולים להתעלם מכך, שרואה חשבון מקצועי יכול להועיל לך לניהול נכון של העסק, תכנון נכון ומעקב מבוקר וחכם יותר.

יש שיגידו, שאין להם צורך ברואה חשבון שיגיש עבורם דו"ח שנתי, ושבאפשרותם לבצע הערכה מקיפה של מערך הכספים בעסק ולבנות תחזית שנתית בכוחות עצמם, אך בפועל רואי חשבון תורמים הרבה יותר לעסקים, ואף על פי שניהול הרשומות של העסק על ידי גורם חיצוני עלול מעט להרתיע, הוא בגדר יציאה מאזור הנוחות בלבד.

5 סיבות מדוע כדאי שיהיה לך רואה חשבון לעסק

בפועל, עבודה משותפת עם רואה החשבון של העסק שלך עשויה להוביל אותך להצלחה עסקית גדולה יותר. עם זאת, הנה 5 סיבות מדוע כדאי שיהיה לך רואה חשבון לעסק:

  1. קבל את כל ניכויי המס שמגיעים לכם- רואה חשבון יכול לתמוך בך על ידי זיהוי הניכויים הפוטנציאליים שמגיעים לך לאורך כל השנה ולייעץ לך כיצד לקבל החלטות אסטרטגיות לקראת סוף השנה. בעלי עסקים רבים שוכחים לעקוב אחר נתונים שונים, כמו פחת לדוגמה או הוצאות שאינן ישירות במשרדים שמנוהלים מהבית, ובדיוק כאן רואה החשבון דואג, שלא יישאר כסף על השולחן ושיקבלו את כל הניכויים שמגיעים להם.
  2. הימנע מביקורות של רשויות המס- זה עלול להיות אחד הדברים המלחיצים ביותר עבור בעל עסק, ואחת הדרכים להימנע מכך היא התקשרות עם רואה חשבון מקצועי, שיסייע לך להסדיר את הרישומים ולנהל באופן תקין את רשומות העסק. בעוד רבים נוטים לחשוב שרואה חשבון אמור להסדיר את הרשומות לאחר שצצו הבעיות, בפועל הוא אמור למנוע את הופעתן מבעוד מועד על ידי פיקוח ומעקב תמידי. פרט לכך, הוא אמור לייצג את בעל העסק מול רשויות המס ולחסוך ממנו את הטרחה והלחץ שעלול להיות כרוך בכך עבורו.
  3. חסוך זמן ואנרגיה והישאר שפוי- רוב היזמים חושבים שתקציב הדוק מונע מהם להעסיק רואה חשבון, אך למעשה כל ההתעסקות בענייני החשבונאות של העסק מונעים מהם לעבוד ולעסוק במה שחשוב באמת. על ידי העסקת רואה חשבון אתה חוסך זמן שבמסגרתו תוכל לייצר הכנסה נוספת, מה שהופך את העלות בגין שירותיו לשולית. פרט לכך, רואה חשבון יכול למנוע ממך לקחת החלטות שגויות ולתת לך עצות להתנהלות פיננסית נכונה ויעילה יותר בעסק שלך.
  4. קבל החלטות בזמן אמת- התייעצות עם רואה החשבון של העסק שלך יכולה להניב עבורך תובנות במהירות. בעזרתו תוכל לחשב עלויות, להעריך סיכונים, לבחון אופציות שונות ולדעת כיצד לתקצב מהלכים. במובן זה רואה החשבון הוא השותף הטקטי ושומר הסף של בעל העסק, שמסייע לו לנווט בין כל המשתנים בזמן אמת, וככל שבעל העסק ינקוט בעמדה יותר שיתופית וגלויה, כך יוכל רואה החשבון לסייע לו יותר ולתת לו תמונה בהירה ומדויקת לצורך קבלת החלטות מושכלת ונכונה.
  5. תכנן את עתיד העסק שלך- לבסוף, אחד היתרונות הגדולים ביותר של העסקת רואה חשבון הוא קבלת ייעוץ באשר לתכנון העתיד שלך ושל העסק שלך. יחד עם רואה החשבון תוכל לבחון את הדוחות התקופתיים של העסק במטרה לקבוע את המועדים הטובים ביותר לרכישת מלאי, תקצוב השקעות, גיוס כוח אדם, ביצוע השקעות, הרחבת הפעילות העסקית וכו'.

כבעל עסק, אתה עסוק רוב הזמן בפעילות השוטפת של ניהול העסק שלך. עם זאת, רואה חשבון יכול לקחת צעד אחורה ולהביט מנקודת מבט אובייקטיבית על התמונה הגדולה, כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר לתמוך באורח החיים של העסק שלך.

חייך יכולים להיות מבודדים, במיוחד תחת ערמה של קבלות, חשבוניות וניירת שעליך לחרוש לקראת סוף החודש או השנה. זה לא חייב להיות כך, ולכן חשוב לזכור, שידיים רבות עושות עבודה קלה.

שותפות עם רואה חשבון מיומן, מקצועי ואמין ינחה אותך במסע שלך ויגדיר את הצלחתך לאורך זמן.

 

 

אפרת סגל

משרד רואי חשבון

השאירו פרטים לייעוץ ללא התחייבות וללא עלות